Färger

Schabrak, huvor, täcken, grimmor, lindor, senskydd och många många mer saker till hästen går att köpa i alla olika färger, svart, blå, grön, orange, rosa ja alla färger som vi kan komma på helt enkelt. Jag tycker själv att det kan vara väldigt fint med färgglada saker men nu undrar ju jag... Vad tycker ni om att ha "tjejfärger" till en hingst eller valack? Och vad tycker ni om att ha "pojkfärger" till ett sto? Är det mer okej att ha "pojkfärger" till ett sto än att ha "flickfärger" till en hingst eller valack?

Min åsikt är att de så kallade "pojkfärgerna" är lättare att ha på ett sto då det anses vara mer neutrala färger, de behöver inte nödvändigtvis betyda att det är en hingst eller en valack. Vad jag märker runt om kring mig så tycker inte folk att det är så okej att ha ex rosa på en valack då detta skämmer ut hästen, är den bög eller liksom? Men jag ääälskar ju rosa och jag är ju tjej så varför kan inte jag ha rosa på min valack. Jag är ju den som väljer färger på min utrustning till hästen och jag gillar rosa. Färgen borde kanske mer spegla ryttaren än vad den speglar hästen. Men hallå det är ju faktiskt bara en färg.  Så vad tycker ni nu?

                                         

Kommentarer
Postat av: Pauline

Färgen spelar ingen roll :D ta vad du vill ha

2011-04-14 @ 21:28:43
Postat av: Elvira

Okej, jag tycker ju så mycket om rosa (a)

2011-04-15 @ 17:55:12
URL: http://pinkloove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0