Storm idag!

Usch idag är det verkligen storm ute!! Fy vad det blåser! Jag visste inte ens om jag skulle rida idag. Tänkte att jag mockar först så får vi sen men när jag kom till stallet så var inte skottkärran tömd så då tänkte jag att jag rider väl först i alla fall då :P Jag gick ut i hagen för att ta in Dumle men då kom det en jätte vind o Dumle passade givetvis på att springa iväg och busa då så att jag inte fick tag på honom ^^ Så jag fick mocka först i alla fall, eller jag gjorde faktiskt hela stallet och sedan tog vi in alla hästar från ovädert. Jag ville verkligen rida så jag red lite hårdare markarbete på åkern idag o syrran och Celine var med också :) Dumle var super duper duktig fast i början var han jätte tjurig. Han gick och spännde sig för att han behövde toa :P och så skulle han bara jävlas och inte alls lyssna. Det blev att jag fick ställa mig upp och galopera på honom med långa tyglar, det brukar fungera på honom ^.^ Efter detta så blev han sitt vanliga goa och duktiga ja :)

I helgen är det hopptävlingar för storhäst på sörsjö! Fredag, Lördag och Söndag ;) Syrran ska vara med i morgon med Celine i första klassen :) Ikväll var det banbyggnad och mycket att göra iordning iför tävlingen. Tältboxarna fick byta plats på grund av vädert, alla dessa boxar skulle spånas och även de permanenta tävlingsboxarna behövde lite mer spån. Vi åkte dit vid lite innan 18 för att hjälpa till och tur var väl det för där var det inte många människor som kommit för att hjälpa. Vi skulle egentligen börjat med att bygga framhoppningarna men vi fick hoppa in akut och köra spån till boxarna då det plötsligt kom en lastbil och ett släp med hästar som hade tänkt bo in sig. Vi var inte precis förberedde för att det skulle komma hästar idag så vi fick snabbt leta upp två skottkärrar o börja köra spånbalar till alla boxar vilket var MÅNGA :P Jag och syrran passade på att tävla lite med skottkärrorna så det gick fortare ^^ Sen blev det att åka på bilsläpkärra för att få lite skratt när vi ändå skulle köra upp spån till de andra boxarna. Nu hade vi egentligen tänkt åka hem typ men när vi kom upp till ridhuset så fanns det typ inga som hjälpte Bosse att bygga banan och en framhoppning var det också kvar så det var bara att samla lite mer krafter för att hugga i igen. Men nu är banan klar, boxarna spånade, framhoppningarna klara och banan är pyntad med granar och tallar mm :P Passade på att köpa en familjepizza på vägen hem med för det blev senare än vad vi hade tänkt :P

Bjuder på en bild på Fredde sen i vintras :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0