Tävlingshäst?

Jag var en snabb runda på Sörsjö idag med syrran, det var ponny tävling där idag men som vanligt så lyckades vi komma mitt i den långa pausen. Det gör vi alltid :P Jag vill också tävla. Hoppning är det jag brinner för, det är det jag vill syssla med på min fritid. Jag vill inte bara rida runt här hemma och träna och träna utan att få ut någonting utav det i form av tävling. Jag känner att då rider jag bara utan att ha någonting att sikta på, utan någonting att sträva mot liksom.  Jag får inte längre tävla min älskade Dumle för jag är för gammal :( Och nu till mitt problem, jag har ingen häst att tävla… Det känns faktiskt jätte jobbigt för mig. Kommer givetvis att fortsätta rida Dumle och hoppa på klubbtävlingar för skoj skull. Han bara älskar att få komma iväg och hoppa lite ibland så det ska han så klart få fortsätta med :) Jag grubblar på mitt problem hela dagarna, hur ska jag lösa detta? Kan inte köpa en till häst, inte för tillfället i alla fall och jag kan inte sälja Dumle heller för det kommer vi aldrig att göra. Någon som kan komma på en lösning på mitt problem? :P Snyggade förresten till Dumle lite igår, han såg ut som någon gammal ridskolehäst med lång och stripig man men nu är han en snygg hopphäst igen :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

gud va jobbigt:( men den importen då går inte den att tävla?

2011-02-21 @ 23:18:12
Postat av: Anonym

Du menar min stora häst? :) Hon tog vi föl på så vi ställde av henne när hon betäcktes o sen är hon inte riden, men vem vet hon kanske rids någongång igen :P

2011-02-22 @ 20:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0