Dressyrsadel

Har länge velat ha en dressyrsadel att rida i då jag tycker att det känns bättre att rida riktigt markarbete i det än i mina hoppsadlar. Har funderat på om jag skulle byta in min ena hoppsadel mot en dressyr men det har jag redan ångrat och jag rider faktiskt i båda så de får stanna kvar hos mig. Tänkte där emot att jag skulle försöka få ihop ett dressyrpaket, det absolut billigaste som går att hitta då jag inte kommer rida så värst mycket i den men den ska givetvis passa hästarna för det.

Hööks billigaste dressyrsadelpaket
Sadel: 1799kr syntet
Stigläder: 129kr
Stigbyglar: 149kr
Sadelgjord: 169kr
Sadelgjordstunnel: 99kr
Schabrak: 179kr
Sadelöverdrag: 59kr dock hade jag valt det för 89kr för jag gillar inte rött :P  
= totalt = 2583kr jag 2613kr

Börjes billigaste dressyrsadelpaket
Sadel: 2345kr läder
Stigläder: 99kr
Stigbyglar: 98kr
Sadelgjord: 89.50kr
Sadelgjordstunnel: 109kr
Schabrak: 135kr
Sadelöverdrag: fanns ej som passade dressyrsadel vad jag vet  
= totalt = 2875,50kr

Jag hade tänkt att leta begagnad dressyrsadel eller så blir det kanske någon av dessa.

Sadel: vet ej
Stigläder: Har jag?
Stigbyglar: Har jag?
Sadelgjord: Börjes med sadelgjordstunnel eller Hööks utan sadelgjordstunnel? Gekås!
Sadelgjordstunnel: Hööks Gekås!
Schabrak: Gekås!
Sadelöverdrag: Gekås!? eller Hööks

Jag är dock besatt av Gekås så där kommer jag nog leta efter allt först och även fråga runt efter begagnat bland folk man känner och blocket.se mm. 

Har ni tips på saker eller ställen som säljer billiga dressyrsaker så kommentera gärna! :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0