En händelse full dag!

Diva var super duktig uppe i Göteborg på djursjukhuset idag! Vi är nu hemma igen och hon fick ta bort ställningen från benet. Nu ska hon ha stödbandage i 2 veckor och tills de 6 såren ("hålen") på benet har läkt :) Hon ska fortsätta med att ta det lugnt och gå koppel promenader då hon är så busig :P Hon har fått vara i tv-rummet lite och det ska hon fortsätta med korta stunder när jag är med henne (och inga andra djur som hon kan busa med ^^ ). Nu ligger hon alldeles utmattad i sin bur och sover, det har varit en stor och jobbig dag för henne idag.

Men turen håller inte alltid i sig så länge har vi märkt här idag. Pappa kom in och sa att Fredde sprang o gnällde i hagen. Sen kommer mamma in och säger att Celine springer så hemskt i sin hage. Jag och Julia tittar ut och vad får vi se om inte Rachel och Dumle som springer runt uanför Celines hage och sen bär det av ner mot åkern :/

Det var bara att ta på sig närmsta skorna och hämta grimmorna och en spann med mat. Hästarna stod och mumsade så gott nere på åkern men de vände sig snabbt och promenerade TILL oss när vi kom :P Inte precis vad jag hade förväntat mig men jag klagar inte ^^ Nu står de i sina boxar, hagen är totalt förstörd! Men ingen utav dem har en minsta skråma. Så lite tur i oturen där idag :)

Jag tror faktiskt inte att det kan vara någon utav dem som har förstörd den så hemskt, en stolpe var av men sen har nästan alla knorrarna gått av och all tråd har släpats med från längst ner i hagen och upp till grinden. Tycker det låter konstigt att någon av dem skulle dragit med sig den innåt, fått med sig hela hagen (vilket kräver mycket kraft) och inte ha minsta lilla såret på sig. Men vad/vem skulle det annars vara? Vi har visserligen mycket älg och andra djur här men hallå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0