Hundraser

Valp funderingarna var i full gång och för och nackdelar funderades ut på de olika tänkbara raserna. Jag har som sagt alltid drömt om en Chihuahua och då är det lätt att hitta fördelar men med hjälp av familjen så fick jag även reda på nackdelar. Nästa spår var en Grand Danois men jag insåg själv ganska snart att jag faktiskt inte hade ekonomi till en Grand Danois nu i alla fall men i framtiden kanske. Mopsen blev det inga större funderingar över för jag tyckte att de verkade lite väl gnälliga och muffiga för min smak. Dalmatiner blev det också funderingar över och storleksmässigt var det en hund som passade mig väldigt bra. Grand Danois var för stor och för dyr i mat och försäkring, Chihuahua för liten för att busa med de andra hundarna och för att kunna träna så som jag hade tänkt i framtiden och Mopsen för gnällig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0