Torkrum

Jag pratade lite med pappa igår om täckeshängaren som jag och syrran vill ha i nya sadelkamaren som ska bli förvaring och torkrum. Pappa tyckte att det lät som en bra idé och förhoppningsvis börjar vi med den inom de närmsta dagarna :) Den kommer bli vääldigt enkelt men den behövs verkligen, täckena brukar nu hänga på tork på uppbindningen, krokar runt om i stallet och på boxgallren :P Förra vintern hade vi även täcken på stolar i båda sadelkammarna så man kunde knappt gå in där. Va skönt det ska bli att få lite ordning!

På denna väggen ska täckeshängaren bli :) Vi får se om bordet och storlarna fåt plats annars får de nog åka till stomsjö eller liknande :P


För tillfället har vi våran avfuktare i "gamla sadelkammaren" (där vi har alla sadlar mm) för att bland annat senskydden ska torka fortare men den ska sen få flytta till "nya sadelkammaren" för att torka täckena. Vi ska istället köpa en Dry-bag till "nya" för att inte tränsen och allt det ska bli äckligt, sen får vi se om det blir en avfuktare till :P Jag hade velat ha både avfuktare och värme i den "gamla" för det är alltid där man är för att hämta sadlar, borstar och sånt.  




Detta Dry-bagen som jag hade tänkt införskaffa mig från Hööks. Har hört att den ska fungera ganska bra!
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=710350&deptid=119&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
69kr för två?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0