Valp

Jag har nu skaffat mig en hund :) Det blev en liten Dalmatiner tik som jag har döpt till Diva. Hundköpet var inte precis något jätte planerat, jag hade givetvis längtat mycket efter en hund och pratat med familjen för att höra vad de tyckte men inte bestämt att jag skulle köpa en. Jag satt som vanligt på nätet och tittade på valpar för skojj skull när jag fick syn på en dalmatiner. Jag älskade Dalmatiner som liten och började genast söka efter fler valpar på nätet och läsa in mig mer på rasen. Storleken var perfekt, inte för stor för att ha med, den äter inte för mycket, är inte för dyr i försäkring, inte för liten för att busa med Nemo och Tekla, lagom engergi för att träna med när den blir större. Nu började funderingarna på om man skulle ha en hane eller en tik. Hanarna kan bli krävande då tikar löper och de skvätter gärna :P Tikar löper och kan bli skendräktiga men i och med min kärlek till Rosa så bestämde jag mig snabbt för att jag skulle ha en tik.

Samma dag som jag såg annonserna på Dalmatiner så hade jag bokat ett möte med en uppfödare några dagar senare. Jag hade berättat att jag var intresserad av tiken och om vi både tyckte att allt kändes bra så skulle jag få med mig min lilla tjej hem redan samma dag. Som sagt så blev det ett impuls köp men jag hade funderat och pratat fördelar och nackdelar ett bra tag innan. Diva hette egentligen Mystiq men med tanke på hennes beteende på hemresan och alla de rosa och glammiga sakerna hon kommer ha så kändes Diva helt rätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0