Vilken morgon!!!

Usch vilket jobb det va att få ut hästarna idag, isigt, blåsigt och lerigt... Började men att leda ut Rachel till hennes hage vilket inte va allt för lätt på isbanan. Hon fick hö i hagen direkt för att va lugn i blåsten men det hjälpte inte för hon va stirrig för att hennes bäbis va inne. Tog sedan ut Casanova så Rachel skulle lugna sig, men märkte direkt att han inte kunde gå i sin hade för hela den va som en isbana. Försökte leda honom över isen till sin gammla hage, men det gick inte för den va också hal. Tog in Casanova igen för att funder hur f*n jag skulle lösa detta. Rachel stirrade typ sönder i hagen o höll på att hoppa över så det va bara att hämta Casanova igen och leda honom på isbanan till Celines hage. Rachel lugnade sig något och Casanova sprang runt o kollade hagen. Efter detta hämtade jag Dumle och släppte in honom till Casanova och så klart började de springa igen :P Hämtade sedan Fredde med en påse hö och släppte in honom till Dumle och Casanova. Fredde som då är den minsta hästen i stallet ( en liten liten shettis ) började bocka, sparka bakut, stegra och stirra upp alla i sin hage och Rachel. Nu var det gatulopp totalt, så det va bara att försöka kasta in höet till dem o hoppas på det bästa. Så typiskt Fredde att jaga upp alla som vanligt. De lugnade sig till slut och började äta sitt hö och nu va det bara Celine kvar i stallet och hon skulle till hagen längst ned och förbi alla de andra. Hon va lugn att leda i alla fall och till en början i hagen med, stod bara o käkade på sitt hö o struntade i allt annat men inte så jätte länge till. Hon började nu springa runt i hagen med svansen rakt upp och flåsade o lät som en j*vla gris rent ut sagt ^^ Menmen alla är nu ute i hagarna med mat och är lugna så nu ska jag käka frukost och lata mig i soffan tänkte jag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0